henkans.reismee.nl

Maandag 25 juni. Tromso - Narvik - Melbu

Vandaag zijn we o.a. gestopt in Bardufoss bij het monument wat herinnert aan de hevige gevechten in mei 1940.

In Narvik hadden we onze lunchstop. We konden naar een oorlogsmuseum gaan, maar dachten dat we te weinig tijd (1.1/2 uur) zouden hebben. Naderhand van Erik en Annelie gehoord, dat het niet zo interessant was. Wij zijn samen met Lydia en Marianne gaan lunchen in het winkelcentrum. Henk had een vaniljebolle en ik een skollebolle.

Niet zo ver voor Melbu hebben we nog 4 elanden gezien. Voor William, onze chauffeur, is het de 15de keer dat hij deze reis doet en had tot nu toe pas 2 elanden gezien en wij nu al een stuks of zes in de vrije natuur.

Onderweg passeerden we ook nog de oude Hurtigruten, een postboot, die op het land lag. Het doet nu dienst als museum. De huidige Hurtigruten lag zondag in de haven van Tromso.

Vandaag regende het veel en tegen 18.00 uur kwamen we bij het Melbu Hotel aan. Het hotel ligt vlakbij de aanlegsteiger van de veerboot naar de Lofoten.

Het Melbu hotel is geen aanrader qua accommodatie en eten. Het eten was al op en sommigen van ons, waaronder wij, hadden nog niets gehad. William was woedend. Dus er was snel weer eten.