henkans.reismee.nl

Woensdag 20 juni. Turku - Oulu

De overtocht is gelukkig rustig verlopen en duurde ongeveer iets meer dan 12 uur. In de Oostzee liggen wel ongeveer 3.000 eilandjes. In Finland is het 1 uur later dan in Nederland wat best wel spannend was of we de wekker wel goed hadden gezet. Gelukkig wel. Na ons ontbijt om 06.00 uur gingen we weer als voetpassagiers de boot af. In Finland zagen we veel boomkap. Vooral berkenbomen die ze gebruiken voor het maken van schrijfpapier en tegenwoordig halen ze ook een bepaalde zoetstof uit de berkenboom.

Onze eerste stop was een oude houten kerk uit 1761 in Petäjävesi. We moesten allemaal sloffen over onze schoenen doen ter bescherming van de houten vloeren.

Weer onderweg reden we door het gebied met wel 1.000 meren en o.a. veel blauwe en roze lupinen langs de weg, wat erg mooi was.

In Ravintola zijn we gestopt om daar een kerkklokkenverzameling te bewonderen en hier kwamen we in kontakt met 2 medereizigers, die "geo-guessing" doen (lijkt ietsjes op Pokemon spel van jaren terug).

Ca. 18.45 kwamen we bij ons hotel Scandic Oulo Hotel aan. Na het diner nog even gaan wandelen. Toen we om 23.00 uur naar bed gingen scheen de zon nog volop.

Oulo ligt aan de Botnische Golf en ziet er erg verzorgd en netjes uit.

Ceel

Vandaag/morgen zal je de woonplaats van de kerstman bezoeken.
Als je deze beste man ziet zeg dan maar dat ik heel maar dan ook heel erg lief ben geweest zowel dit aar als vorig jaar en dat ik jeel groot kado verwacht op 25/12.
Groet Ceel

Karin

Bevalt de busrit goed? Jullie maken ook regelmatig een interessante tussenstop....