henkans.reismee.nl

Zaterdag 30 juni. Oppdal - Lillehammer - Hamar - Gardermoen

Voor vanmorgen hoefden we alweer geen wekker te zetten. We vertrokken klokslag 11.00 uur. We mochten niet eerder vertrekken ivm William's rijtijden.

Onze eerste stop van een staafkerkje in Ringebu. Een heel mooi en apart kerkje. Daarna reden we door naar Lillehammer voor een bezoek aan het Maihaugen Openlucht Museum. Het was mooi opgezet,maar een beetje hetzelfde als die van gisteren in Oppdal, alleen groter. En we willen/zullen niet klagen, maar nu was het bijna te heet om daar rond te lopen.

Vervolgens hebben we de skischansen van de Olympische Spelen van 1994 bezichtigd om foto's te maken.

En voordat we bij ons hotel aankwamen nog langs het Vikingskippet in Hamar geweest om dat te bewonderen, echter alleen van buiten.

Tegen 20.00 uur kwamen we bij ons Scandic Airport Hotel in Gardermoen aan. We moesten gelijk aan tafel ivm de komst van nog meer bussen met gasten. Uiteindelijk liep het helemaal fout,want alle 3 bussen zaten tegelijk in de eetzaal.

De omgeving waar we vandaag door heen reden was prachtig, zo wisselend.