henkans.reismee.nl

Vrijdag 22 juni vervolg. Honningsvag - Noordkaap

Na het diner hebben we ons gekleed voor de tocht naar de Noordkaap, want het zal er ongeveer 4 graden zijn.

Om 21.15 uur vertrokken we met een inhuur "Noorse" chauffeur naar de Noordkaap. Het was geen Noorse chauffeur van origine, want hij sprak eigenlijk alleen maar Spaans. Onze chauffeur, William, zwaaide ons uit. Hij mocht niet meer rijden ivm zijn maximale rijtijd voor die dag.

Onderweg naar de Kaap was het nogal mistig, maar de chauffeur reed erg voorzichtig. Het was ca. 25 km rijden.

Bij de Kaap aangekomen hebben we met z'n allen eerst een video over het Noorderlicht bekeken. Daarna ging ieder zijn eigen gang en zijn wij naar buiten gegaan naar het Noordkaap-monument en heeft een medereiziger foto's van ons gemaakt. We waren net klaar met foto's nemen toen plotsklaps medereiziger Nel vlak voor onze ogen van de trap viel en hard op haar achterhoofd viel. Er werd direkt hulp gehaald en tegen 24.00 uur is ze alsnog met de ziekenauto naar het ziekenhuis gebracht omdat zij zich niet goed voelde: duizelig. Gelukkig was ze er de volgende ochtend weer gewoon bij met een dikke bult op haar hoofd en spierpijn.

Om 24.00 uur hoopten we de middennachtzon te zien ondergaan: helaas te veel bewolking. Onderweg naar het hotel werd het wel steeds lichter.

Om 00.30 uur gingen we weer terug naar ons hotel waar we omstreeks 01.15 uur aankwamen. Daarna vlug naar bed, omdat we de volgende ook weer vroeg op moesten.

Karin

4 graden, zo koud leek het niet op de foto.....wat een verschil!

Aha, nu begrijp ik jullie teleurstelling van de middernachtzon. Ik dacht dat de zon gewoon aan de hemel bleef staan, maar hij gaat dus wel een soort van eventjes onder...